Algemene Voorwaarden

1. Over BoekenStempel

  • Bedrijfsinformatie:

    YOU Media AB

    Boråsvägen 17

    52344 ULRICEHAMN

    KvK-nummer: 559493-4217

  • Als u contact met ons wilt opnemen, stuur dan een e-mail naar info@boekenstempel.nl met uw vraag en uw contactgegevens. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

2. Bestelling

  • Wanneer u uw bestelling voltooit, ontvangt u een orderbevestiging per e-mail. In de bevestiging vindt u alle details over de producten, prijs, factuur- en leveringsadres.
  • Als er iets mis is met de orderbevestiging, neem dan onmiddellijk contact met ons op via e-mail naar info@boekenstempel.nl.

3. Levering

  • De meeste bestellingen worden binnen 4-6 werkdagen voltooid, omdat dit een op maat gemaakt product is. Daarna ontvangt u een track & trace nummer per e-mail, zodat u de levering veilig tot aan uw deur kunt volgen. De levertijd is tussen 5-12 werkdagen.
  • Als er vertragingen optreden in de levering (zonder dat wij u hebben geïnformeerd over een langere levertijd), neem dan contact met ons op via e-mailadres: info@boekenstempel.nl.
  • Vanwege de hoge werkdruk bij de bezorgdienst kunnen vertragingen optreden. Wij vragen hiervoor uw begrip, aangezien dit buiten onze controle valt.

4. Prijzen

  • Alle prijzen in de winkel zijn in EUR en inclusief 21% btw.
  • Wij behouden ons het recht voor om prijswijzigingen door te voeren als gevolg van veranderingen in de inkoopprijs van de leverancier, drukfouten in de prijslijst of foutieve prijsinformatie, en behouden ons het recht voor om de prijs aan te passen.

5. Herroepingsrecht

  • Bij aankoop van producten op de website heeft u als klant 30 dagen herroepingsrecht, dat ingaat op het moment dat u een product heeft ontvangen.

5.1 Bij het gebruikmaken van uw herroepingsrecht:

  • U dient ons te informeren dat u zich wilt beroepen op uw herroepingsrecht. Het bericht moet worden gestuurd naar info@boekenstempel.nl. In uw bericht moet duidelijk uw naam, adres, e-mailadres, ordernummer en welke producten worden geretourneerd vermeld staan.
  • U dient de producten onmiddellijk en uiterlijk 30 dagen na de herroepingsmelding aan ons te retourneren.
  • U bent verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending, evenals voor de staat van de producten bij retour, dus de producten moeten goed verpakt en in de originele verpakking worden verzonden.
  • Wij behouden ons het recht voor om een bedrag in mindering te brengen op het terugbetalingsbedrag dat overeenkomt met de waardevermindering van het product in vergelijking met de oorspronkelijke waarde als het product gebruikt of beschadigd is.
  • Voor meer informatie over het wettelijke herroepingsrecht, zie hier.

6. Klachten en garanties

  • We inspecteren alle producten voordat ze naar u worden verzonden. Mocht het product toch beschadigd of verkeerd geleverd zijn, dan zullen wij het probleem kosteloos oplossen in overeenstemming met de geldende consumentenwetgeving.
  • Wij bieden 12 maanden garantie op onze producten.
  • U dient altijd contact met ons op te nemen voor goedkeuring voordat u een defect product retourneert.
  • De klacht moet onmiddellijk na constatering van het defect worden gemeld.

6.1 Hoe handelt u in geval van een klacht?

  • Eventuele defecten moeten altijd worden gemeld aan info@boekenstempel.nl, waarbij u uw naam, adres, e-mailadres, ordernummer en een beschrijving van het probleem vermeldt.
  • Als het ons niet lukt om het probleem op te lossen of een soortgelijk product te leveren, betalen wij u het bedrag voor het defecte product terug in overeenstemming met de geldende consumentenwetgeving. Wij dragen de kosten van de retourzending bij geaccepteerde klachten.
  • Wij behouden ons het recht voor om een klacht af te wijzen als blijkt dat het product niet defect is in overeenstemming met de geldende consumentenwetgeving. Bij klachten volgen wij de richtlijnen van de Geschillencommissie Consumentenzaken, zie consuwijzer.nl.

7. Beperking van aansprakelijkheid

  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor indirecte schade die kan ontstaan door het product.
  • Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor vertragingen of fouten als gevolg van omstandigheden buiten onze controle (overmacht). Deze omstandigheden kunnen bijvoorbeeld arbeidsconflicten, brand, oorlog, overheidsbesluiten, verminderde of uitblijvende leveringen door leveranciers zijn.
  • Verder aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid voor eventuele wijzigingen aan producten of producteigenschappen door de betreffende leverancier of andere factoren buiten onze controle.

8. Productinformatie

  • Wij behouden ons het recht voor om eventuele drukfouten op deze website en uitverkochte producten te corrigeren. Wij kunnen niet garanderen dat de afbeeldingen de producten exact weergeven, aangezien enige kleurafwijkingen kunnen optreden, afhankelijk van uw beeldscherm, de kwaliteit van de foto en de resolutie. We proberen de producten altijd zo nauwkeurig mogelijk weer te geven.

9. Wijzigingen van de Algemene Voorwaarden

  • Wij behouden ons het recht voor om de voorwaarden op elk moment te wijzigen. Wijzigingen in de voorwaarden worden online op de website gepubliceerd. De gewijzigde voorwaarden worden geacht te zijn geaccepteerd in verband met een bestelling of bezoek aan de website.

10. Geschillen en toepasselijk recht

  • In het geval van een geschil dat niet in onderling overleg met de klantenservice van het bedrijf en de klant kan worden opgelost, kunt u als klant contact opnemen met de Geschillencommissie Consumentenzaken, zie consuwijzer.nl.
  • Voor inwoners van een ander EU-land dan Nederland kunt u een klacht indienen via het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie, zie http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  • Bij eventuele geschillen volgen wij de beslissingen van de Geschillencommissie Consumentenzaken of een vergelijkbare geschillencommissie.
  • Geschillen met betrekking tot de interpretatie of toepassing van deze algemene voorwaarden zullen worden geïnterpreteerd in overeenstemming met Nederlands recht.

11. Niet opgehaalde goederen

  • Niet opgehaalde goederen worden naar ons teruggestuurd. Voor alle pakketten die niet worden afgehaald, behouden wij ons het recht voor om u kosten in rekening te brengen voor retourzending, administratiekosten en verwerkingskosten, momenteel 15 euro.